NUFF NUFF SJUKAN!



hur tänker ni göra med vaccin och allt?
jag vet faktiskt inte ännu, det finns så mycket negativt och positiv och man läser så otroligt mycket skit om det i tidningarna. vem ska man tro på? man får nog ta en funderare och lista ut vad som är bäst för en själv! jag vart erbjuden vaccinet av ICA men tackade nej.. nu sprider sig sjukdomen väldigt mycket och jag har beslutsångest.

PLUS med vaccin
- man smittar inte andra
- man slipper bli sjuk
- blir man inte sjuk så behöver man inte vara hemma från jobbet
- man slipper oroa sig
- man bidrar till att stoppa spridningen

MINUS med vaccin
- det är inte testat
- man kan få jobbiga biverkningar
- man kan tydligen bli förlamad??
- man vet knappt vad skiten innehåller
- och man kan säkert dö av det

fortfarande vet jag inte vad jag ska göra. men det lutar nog mot att skita i det. det känns för riskabelt. å andra sidan vill jag inte riskera mitt jobb och bli sjuk.. men jag är ju faktiskt inte i någon risk grupp. jag får helt enkelt tvätta hela mig med handspritt dagligen så kanske jag håller mig frisk :) hur ska ni göra?

Kommentarer
Postat av: nathalie

Tänkte bara säga det att det är nästan skitsamma om man vaccinerar sig eller inte. Svininfluensan är inte så farlig som alla tror att den är. Den är precis som en vanlig influensa, dessutom så dör fler i vanliga influensan än svininfluensan. Bara media som förvränger och förstorar upp allting, som de gör med allting annat.



Det är även bättre att få svininfluensan än att vaccinera sig, för då är man imun mot den. :p

2009-11-15 @ 12:40:40
URL: http://nathaliecederberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0