SKIT SKIT SOC

mötet gick rakt ner i helvete. KABOOM och vi befinner oss i en ohållbar situation. nathan har varit arbetslös ett bra tag så han har haft soc bidrag och även bidrag från någon ungdoms skit?! men nu när jag bor här så räknas vi som "en". vilket innebär att antingen ska jag försörja honom och kan jag inte det så måste jag också söka soc bidrag. och eftersom att jag jobbar en dag i veckan i snitt så betyder det att vi tillsammans får 6000 SEK att leva för i månaden. men för att vi ska få det så måste JAG (SOM FAKTISKT HAR ETT JOBB) gå på en praktik genom soc. ni vet ett sånt där ställe där folk med fel i huvudet går för att dom inte kan jobba? japp, där måste jag vara i TVÅ VECKOR!! för att dom ska se att jag klarar av att hålla tider och ta order från ledare osv, vad hände med att referenser kan intyga det??

och nu till det värsta.
får jag jobba två dagar i veckan så får vi inte en spänn från soc för då helt plötsligt är jag så rik att jag kan försörja både nathan och mig. hur sjukt är inte det? är det mitt fel att nathan inte har något jobb? är det mitt fel att arbetsmarknaden ser ut som den gör? är det mitt fel att jag inte får jobba mer? vad är dom ute efter? shit face från space.

OM vi har tur så får nathan jobbet på ICA och jag får jobba mer och får jobbet inne i stan på kvällarna. då kan vi få det att gå runt. men jobbar jag bara två dagar i veckan så vet jag inte hur det ska funka. vi får väl flyttat ut på gatan eller något? någon som vill försörja oss kanske? blir så trött. jag vill verkligen inte till den där praktikten. soc kärringen sa till och med "ska jag vara ärlig så är det inte så kul att vara där." OKEJ, men varför skickar du dit mig då???? jag ska få baka, sy ihop grejer som vi ska skicka till afrika och skit. är det inte barnen i afrika som syr grejer åt oss? vad händer med världen, USSSCH.

men ha en bra dag.
jag älskar mitt liv och soc :@:@:@
håll tummarna för att nathan får jobb på fredag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallå så där kan dom väl inte göra ? aa de är ju soc dom kan fan göra allt!

2009-11-04 @ 17:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0