LÅNGT INLÄGG

vissa dagar känner jag mig så otroligt vilsen i denna stad. jag kan inte ta mig fram på egen hand, jag vet inte vilka ställen som man inte ska bo på, jag vet inte vad stadsdelarna heter och jag hittar knappt inne i stan. jag måste verkligen våga mig på att åka buss och spårvagn. men jag törs inte. det har stått så mycket skit om västtrafik i tidningen sen jag flyttade hit, det är en massa krångel för att dom har ett nytt system som ingen förstår sig på. hur ska då jag förstå mig på det?!? :(

nu när jag ska fixa lägenhet så vet jag inte vart jag ska leta. jag vet inte vilka som är dom bra/dåliga områdena. hur ska man veta det? jag tror att nathan har ganska så bra koll, men jag vill ju kunna vara självständig också.

jag har gått i stan ett par gånger och har väl lite koll på nordstan, avenyn och kungsgatan. men skulle jag gå runt där själv så skulle jag vara som en fis i rymden. jag är livrädd för spårvagnarna som verkligen åker överallt! det är massa människor och det är så stort! så länge man är inne i "femman" så är det lugnt, men ute på gatorna är jag KÖRD. btw så har jag hittat en super bra butik här, Rut m. fl. Hört talas om den butiken? Älskar att det fínns Zara butiker här också, det är ju underbart.

Funderar på att ta bussen in till stan imorgon med Lotta och bara promenera runt. ta med en karta och försöka hitta. PLUS att jag får lära mig åka buss med någon som kan. äsch, jag vet inte. nu ska jag dricka min kopp med te och sen sova. nathan har redan lagt sig, jag ville ha lite egen tid så jag tog ett skönt bad. det är lite tungt att bo ihop och vara arbetslösa ihop må jag säga, men vi fixar det faktiskt väldigt bra. inte vanligt med oss :D nä, nu har jag skrivit av mig tillräckligt. godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0