LÄMNA FESTLIVET FÖR FAMILJELIVET

när jag vart gravid och valde att lämna festlivet för familjelivet så var det många som undra om jag inte skulle sakna festlivet. och jag svarade att jag inte skulle göra det och det står jag fast vid än. tänk att jag har varit nykter i snart ett år och det känns inte ett dugg konstigt. det enda jag kan sakna är att ta en öl eller ett glas vin till maten sådär på helgerna men just att festa och bli full saknar jag inte det minsta, ganska konstigt med tanke på att jag gilla det innan jag blev gravid. tänk att man kan växa upp så snabbt och ändra sig själv och sin livstil. och jag känner inte det där att "nu är allt det roliga slut och livet som tråkig mamma börjar.." jag känner istället att "nu kan jag upptäcka världen och ha roligt tillsammans med min fina familj". tänk vad häftigt att jag ska få visa världen för mig själv och för mitt egna barn. jag ska lära honom saker och visa världen för han. hur ballt som helst! varför skulle livet bli tråkigt för att man blir mamma liksom, det blir ju bara ännu roligare!! det enda är att jag inte kan sticka ut varje kväll och festa järnet men det vill jag ju inte ens. jag kommer säkert vilja dra ut nån gång ibland men det kommer jag ju kunna göra, nathan får väl vara hemma i sånt fall eller om man fixar barnvakt. fast jag kommer nog inte gå ut så länge jag ammar, tänk vad jobbigt att behöva springa och pumpa ut bröstmjölk på krogen bara för att tuttarna inte ska sprängas, nja skulle inte tro det. jag stannar hemma tills lill wez klarar sig utan min mat :-) vad känner ni andra mammor där ute? visst blir väl livet galet skoj med en liten? nu ska jag gå och sussa, nattis!

Kommentarer
Postat av: Nikolina - mami till Ellinore <3

Jag håller med dig! Jag saknar att ta ett glas eller två nån gång ibland och jag ser fram emot en kväll med tjejerna nån gång men jag toklängtar ju inte!

Ska på en inflyttningsfest i början av september men kommer ta det väldigt lugnt med alkoholen, och jag vet att jag kommer sakna sessan som en tok men, som tur är så tar det bara 10 min med tåget hem sen :) Så jag känner mig lugn.

Man kan festa när man är mamma också, men man har ju så mkt bättre saker för sig :D

2010-08-23 @ 00:43:59
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mami till Ellinore <3

Ja, Elton passar honom verkligen :) Fast du ser väl att det är han på bilden o inte Ellie ? :) Fast dom är väldigt lika!

2010-08-23 @ 00:46:01
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Malin, mamma till Jamie

Jag håller med dig, jag är inte ett dugg sugen på att dra ut och festa! Och jag kommer nog inte klara av att lämna Jamie hemma med Micke en hel kväll på länge. Även om jag inte ammar, jag sitter hellre hemma med mina killar och myser! :)

2010-08-23 @ 07:45:26
URL: http://mmylove.blogg.se/
Postat av: Tjugo och gravid

Ja, jag saknar inte att vara ute och festa alls, hänger ibland med på någon hemmafest nu men brukar skippa det, är ju inte kul att vara på en fest med massor av fulla personer som dessutom är 100gånger piggare än en själv, nej då är lite filmmys hemma mycket bättre. :D Och att klappa på magen lite grann!

2010-08-23 @ 08:58:37
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee <3

Så sant så! Håller verkligen med dig :) Livet har ju precis börjat!

2010-08-23 @ 10:07:47
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Camilla

Saknar det inte det minsta! Har sett fram emot mamma livet och än så länge är det underbart :O) Som andra här så saknar jag ett gott glas vin ibland men mest nu när jag funderar på det :O)

2010-08-23 @ 17:53:32
URL: http://miniwe.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Livet är helt underbart med en liten <3 Så stolt man är över sitt underverk som man själva skapat. Gjord utav ens eget kött och blod, se dom utvecklas och växa ! Jisses vad jag är lycklig att jag fått äran att kunna bli mamma <3

2010-08-24 @ 19:13:23
URL: http://gravidasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0