sova i eget rum!



grabbarna låg och chilla framför TVn som vi hängt upp i sovrummet, asnice! måste bara fixa en längre sladd.. jag fick ju den fantastiska Anna Wahlgren barnboken igår som jag har läst i en del idag. hon skriver att vid 5-6 månaders ålder ska man börja vänja barnet vid att sova i eget rum eftersom att dom i denna ålder ser allt nytt som något trevligt. när dom blir 8-12 månader så kan dom känna sig övergivna när man introducerar dom för att sova i eget rum. självklart kan man vänta tills dom blir äldre, men det ska alltså vara lättare att göra det nu än senare. så ikväll har jag skruvat isär vaggan och fixat in spjälsängen i hans rum och där ligger han och sover sött nu. får se hur natten går. Anna skriver även att man nu ska börja vänja av dom napp, men det skippar jag trots att hon är min stora förebild i barnuppfostran. ska man kunna vänja av dom nappen så måste man själv vara säker i det, vilket jag inte tror att jag är än. det är både min och Willliams stora tröst (min propp i hålet när han är ledsen.) min lilla nappknarkare <3 jag menar jag hade ju napp tills jag var 6 år och jag mår bra idag. och ja det är väl lite för länge men ändå! nu ska jag också ta och sussa! natti natt

Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Söt bild på grabbarna :D

2010-12-25 @ 23:59:25
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0