KNUBBIS IDA VS SPINKY


efter förlossning / före förlossning

det är helt sjukt hur min kropp har funkat med graviditeten. jag gick bara upp 8 kilo och hade en väldigt liten mage. en vecka efter förlossningen var jag nere på min normalvikt, 54 kg. 2 veckor efter förlossningen väger jag 53 kg, utan träning eller något. hur kan detta komma sig egentligen? jag äter nog på tok för litet, äter nog så att det räcker precis till William, men till mig blir det inget över. och jag får faktiskt klaga även om jag borde vara super lycklig som inte har 20 kg att gå ner, men jag har faktiskt under hela mitt liv kämpat med att gå upp i vikt så jag hoppades verkligen att jag skulle få stanna på 60 kg efter graviditeten, vill ju ha lite former, men icke sa nicke. pinnen ida is back.. kul att ha enorma tuttar iallafall, men dom försvinner ju så småningom. äh, jag får se till att vara gravid på heltid!

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Amning tar väldigt mycket energi och många går ner väldigt mycket i vikt pga det. Ät mer, men varierat. Mycket energi men ingen skräpmat osv så ska du se att det går bra och att du iaf håller vikten :)

2010-07-25 @ 21:14:22
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jävlar va platt o fin mage du har! Jag gick ner 8 kg 2 veckor efter förlossningen och väger nu 53 kg, har 3 kg kvar. Men min mage är verkligen iiinte så fin som din haha min är typ pizza deg :P. Iof så har jag inte tränat eller ätit särskilt nyttigt så. Jätte söt är er lille kille! Hur mår ni idag? Har du börjat smälta att du blivit Mamma? :) kramar!

2010-07-25 @ 22:47:29
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Postat av: Martina

Nej du mina tuttar försvann aldrig :/ så har du lite tur kanske de stannar kvar iaf ^^

2010-07-26 @ 12:31:43
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

Det syns ju inte att du fött barn! Vilken fin mage du har :) Jag ser fortfarande gravid ut :/ Haha en killkompis träffade mig och frågade om det var min unge i vagnen då Tommie körde den.

"Ja"

"Shit, o en andra påväg eller?"

"Eh nej, alltså hon för fem dagar sedan"

"jaha.."



Haha! :) Man är så olika. Men min mage var ju rätt stor också =) Men din är verkligen fin. Fast sådär platt mage hade jag ens inte innan graviditeten heller så. Dock så har jag bara gått ner 3,5 kg som du kanske läste..mindre än vad Ellie vägde! Haha.

Men det kommer väl... :)

2010-07-26 @ 15:05:42
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Tova

Det är nog helt normalt att du gått ned så mycket redan, amningen gör ju faktiskt att man rasar i vikt i många fall :)



(Fast, alla är ju så olika, många verkar ju också ha jätteproblem med att bli av med gravidkilona. Men varför tänka på sånt när man har en liten bebis att fokusera på istället? :))

2010-07-26 @ 19:14:11
URL: http://trasslet.se
Postat av: nathalie - nybliven mamma

Tack sötnos :)

små söta fossningar!

2010-07-26 @ 22:44:56
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Ida

Det kanske ligger en förbannelse över namnet Ida ;p Jag har själv alltid haft samma problem och gick ner allt direkt efter förlossningen.

Precis som du var jag helnöjd över att mina bröst var gigantiska iaf, men det försvann verkligen! Innan jag var gravid hade jag strl 70E på BHn, nu efter graviditet och amning har jag 70B. Alltså två mycket stiliga skinnpåsar :D



Och Grattis till lillen förresten! Han är ju skitlik dig :D

2010-07-27 @ 10:56:44
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: 19 år och nybliven mamma

fyfasen vad avundsjuk jag är på dig, gud vad FIN MAGE DU HAR från att ha fött barn, det är helt sinnes! Min är fortfarande en liten pytte gravidmage som står ut typ, som när jag var i vecka 15 :S de går väl ner, men inte så kul alls :( var väldigt smal innan , typ magrutor och skit och nu POFF; men hade världens mega mage rakt ut :) så därför,menmen jäkligt fin mage du har, lyckost!

2010-07-28 @ 00:07:36
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0