PREGGO IDA

Jag fick reda på att jag var gravid: Ganska tidigt, kommer faktiskt inte ihåg datum eller något. Men nångång i oktober?

Såhär fick jag reda på det: Min mens var sen med två dagar och jag hade hemskt ont i brösten. Har en väldigt regelbunden mens och brukar ha ont i brösten dagen innan men sen går det över, vilket det inte gjorde denna gång så jag köpte gravtest och det visade ett plus.

Jag tror det kommer att bli: Både jag och Nathan trodde att det skulle vara en tjej men så gjorde vi ultraljud och det visade sig vara en pojke i min mage. Så så länge dom har sett rätt så blir det en pojke.

Det här undviker jag att äta och dricka: Det som helt enkelt inte ska vara bra för bebis. Alkohol och rökning håller jag mig givetvis ifrån och så även brieost och sånt.. Fisk behöver jag inte bry mig om, äter bara fiskpinnar ändå och det räknas tydligen inte som fisk säger svärfar.

Lukter som jag inte klarade av i början: Märkte inte att luktsinnet blev annorlunda så ingen lukt var jobbig.

Följande små egenheter har jag fått: Hm.. Jag har blivit otroligt ordningsam och tar ett stort ansvar. Om man skulle titta på mig för ett år sen så skulle man aldrig kunna tro att detta är jag. Jag planerar, skriver listor, för budget och så vidare. Vill att allt ska funka för min lilla familj helt enkelt :)

Första gången det rörde sig i magen: Strax innan vecka 20 började jag känna av att det var något i magen. Inga sparkar riktigt, men det bubblade på ett konstigt sätt i magen..

Första gången det började sparka ordentligt: Vecka 21-22 nånting. Fick tre rejäla sparkar under ett möte på jobbet.

Såhär kändes de första sparkarna: Oj.. helt overkligt. Ville att det skulle fortsätta sparka så att jag hann tänka och känna efter en massa. Kunde inte riktigt vänja mig med känslan och kan nog fortfarande inte. Blir fortfarande förundrandes över att jag har en människa i mig som faktiskt lever och har hicka. En känsla som inte riktigt går att beskriva!

Musik jag spelar för bebisen i magen: En massa blandat, har en lista som heter "Bebis" på spotify. Låtarna är iallafall lugna och mysiga. En favorit låt som Nathan älskar är Jace Everet - Bad things och den spelas ofta!

Magen började synas: Typ nyss? Nej, men jag har självklart sett magen sen tidigt men "främlingar" har inte börjat sett något förens för typ en vecka sen? Så för mig runt vecka 14? Och för omgivningen runt vecka 30 och framåt.

Såhär kände jag vid ultraljudet: Innan var jag super nervös, trodde verkligen att vi skulle få beskedet om att något inte var rätt. Men allt såg bra ut och det var så härligt att få höra det. Vart så lycklig av att se bebis, förstod att det verkligen händer.

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det: Super mysigt, vart chockad över att det slog så fort. Var som ljuv musik för öronen.

De första mammakläderna var: Mina arbetsbyxor på jobbet. Det är dom enda, kan fortfarande ha mina egna kläder och köper bara kläder i en storlek större så passar dom, kanon!

Vi har ju redan gått in i vecka 33 så jag tänkte att jag bjuder på en liten lista :)
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

Detta snor jag :D

2010-05-23 @ 18:04:01
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

Gumman du har lagt upp listan två gånger!

2010-05-23 @ 18:16:27
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag är väl klar runt 10.50-11 tiden :) Är det långt för dig att komma och möta upp mig i Centrum? Eller var det du som bodde ganska nära?

2010-05-23 @ 19:58:54
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Snodde den =)

Men oj, äter du ingen fisk ? De ska man ju försöka äta tre gånger i veckan som gravid helst. Jag försöker men det är svårt så jag brukar ta omega 3 tabletter. Kram !

2010-05-23 @ 21:49:09
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: nathalie - gravid vecka 29

Neej samma här.. det känns bara som att rök suget kommer komma direkt när jag fött! Har börjat känna sp nyligen.. konstigt ^^



Kanske på onsdag :D

2010-05-23 @ 21:59:33
URL: http://nathsstep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0