DET HÄR MED KROPPEN EFTER FÖRLOSSNING..

efter förlossningen blir många mammor helt hysteriska över att man ska tappa sina graviditets kilon. man vill börja träna och äta rätt och återfå sin normala figur. för mig är det tvärtom, jag vill ha mina 8 kilon som jag fick av graviditeten. men dom är borta, dom var borta redan efter en vecka och nu har jag jag tappat ytterligare 2 kilon. jag ligger på 50 kg med mina 170 cm. inte okej. jag gillar det inte, framför allt inte mina smala ben. det är INTE snyggt. jag kan behålla magen, men benen alltså. hur ska jag kunna gå upp i vikt? jag har under hela mitt liv försökt, ätit allt jag kan, tränat och ätit bra men inget funkar. och nu har jag dessutom inte tid. jag glömmer bort att äta. äter frukost vissa dagar men annars äter jag bara nån middag om dan. när jag egentligen borde äta frukost, lunch och middag. men det är så tråkigt att stå och laga mat till sig själv, sitta och äta själv och allt sånt. jag vill börja träna på riktigt och komma igång för det får mig att må bättre, men jag kan inte träna varje kväll. då måste jag ha barnvakt och jag måste ta mig till Sportlife och sen ta mig hem. kanske ska börja träna hemma? men då måste man ju verkligen ha disiplin och se till att göra det också. och när det väl kommer till kritan, vem har det? men man kan göra ett försök, någon som har tips på nån bra sida med gör-det-hemma-utan-redskap-övningar? please help me, hur hinner ni träna och äta vaje dag? :-D

Kommentarer
Postat av: -Malin & Ella

Gumman då :(

Du kunde fått lite av mig, jag har så de räcker och blir över.

Kram

2010-11-29 @ 16:03:15
URL: http://malinochella.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjugo och gravid ♥

Tack! :)



Jag lyckades gå upp från 44kg till 54kg på ca 1,5 år genom att öka portionerna, lägga till näringsdrycker (finns på hälsokosten, de innehåller massor av näring och ca 300kcal per dricka, men är inte ett dugg goda tyvärr) och ha en skål med nötter framme att små äta av under dagen. Försök att prioritera maten lite mer, för mer tid får man aldrig utan att välja bort något annat, tyvärr! ;)

2010-11-30 @ 09:17:36
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/
Postat av: Sarah & Thea

William håller dig gärna sällskap under middagen ;)

2010-11-30 @ 15:21:18
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Nathalie - Medinas`s mamma

jag är på gymmet hela tiden :D:D

2010-11-30 @ 16:40:11
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: sophie

Ta och laga 3 olika maträtter den dagen du har tid(ta dig tid) sen fryser du in och då är det bara att värma på en liten portion när du värmer lillens käk)

Om du gör det här en dag i veckan har du säkert 9 måltider - kanske lite tröttsamt men gör alla sorters kolhydrater till så kan du mixa lite olika!

De där med träningen kan du väl bestämma med någon kompis kanske?

Att ni kör t.ex tis och tors?

du kommer lyckas grymt bra, bara bestämma dig:)

finns det inget gym som har barnpassning? isf kan det vara en bra grej :)



ha det bäst!

kramisss

2010-11-30 @ 23:19:51
URL: http://sophan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0