inte okej

bloggen kommer nog bli lite deppig till och från framöver. jag mår så fruktansvärt dåligt vissa dagar. framförallt när William somnat och jag får "egen tid". då försvinner golvet och jag hamnar på botten. lyckas somna och vaknar av en underbar William som jag har underbara dagar med. eller så jobbar jag och där koncentrerar jag mig på den höga musiken och att snacka med alla om annat. men kvällarna är inte att leka med. jag blir så förvirrad och hittar verkligen ingen väg upp. inte ens att fly och flytta hem till Västerås skulle hjälpa. jag har fortfarande kvar dom ekonomiska problemen oavsett vart jag befinner mig. jag känner mig lurad och hjälplös. vi hade ju bestämt och visste hur vi ville ha det och leva. man ska nog inte planera saker eller tänka på hur det ska bli, för det är nog sällan det verkligen går som man tänkt sig.

pratade med soc idag. för att få hjälp denna månad (endast denna månad som kommer gå åt helvete ekonomiskt) och för att få deras hjälp så måste jag skriva in mig på arbetsförmedlingen vilket jag kan förstå eftersom att jag inte är fastanställd. men sen måste jag även gå på ett ställe som verkar hemskt. att gå dit skulle kännas sjukt förnedrande. jag har jobb och kan klara mig själv för i guds skull, men inte denna månad bara. måste jag då behöva bli (för mig) förnedrad? på detta ställe ska jag sitta och sy och baka? känna mig som ett fattigt barn i afrika som jobbar för att få råd med hyran. jag kanske är taskig som säger allt detta mot alla som går på soc bidrag. men jag har aldrig behövt nå bidrag och har alltid haft tankarna på att jag aldrig ska behöva det. att gå på soc är dåligt för mig, man ska kunna försörja sig själv!

förlåt att jag inte alltid svarar på alla samtal varje dag. men jag orkar inte prata jämt. för när jag är iväg och har släppt tankarna lite så orkar jag inte prata om det jobbiga. jag ringer er eller svarar när jag orkar. och tack för alla som peppar mig med alla fina ord. det betyder verkligen att få höra, önskar att jag trodde på mig lika mycket som ni verkar göra. men en sak jag står fast vid är att det kommer lösa sig. det vet jag, jag kommer inte hamna ute på gatan med William och utan pengar. självklart kommer det att lösa sig, men det är en jobbig period att gå igenom. nu ska jag försöka lägga mig och sova, är trots allt helt slut efter lite sömn och en heldag på jobbet.

hatar när folk gör såna här inlägg.
men jag var tvungen att få ur mig lite.
detta är tyvärr inte allt, det finns så mycket mer.
men det är saker som måste stanna utanför bloggen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Kämpa på tjejen!!

Man får vara deppig, man får skriva deppiga inlägg och man får spy galla över sitt liv till vänner och familjen.

Hellre släppa ut allt och prata om det än att hålla allt inne för bubblan spricker till slut och då kommer du vara så trött så du inte orkar vara Ida.

Men du har det finaste som finns, din son, som kommer hålla dig över ytan.



Att gå isär är inte lätt. Men ibland är det nödvändigt för både sin egen och sitt barns skull. När allt trassel löst sig och du vet var du kommer bo, hur mkt pengar du har varje månad osv så kommer du hitta tillbaka till ditt glada självt.



Så kämpa på tjejen!!

2011-02-10 @ 07:22:34
URL: http://forvirradbabylyck.blogg.se/
Postat av: Anna

tänk på att detta bara är tillfälligt! jag vet att du kommer komma på egna fötter snart, du är en smart tjej. saknar dig!

2011-02-10 @ 08:07:06
URL: http://agarina.webblogg.se/
Postat av: Jannika mamma till Jillian

Jag tycker du ofta känns väldigt stark, ibland får det svacka!Du gör ju det bästa för er, å då kan det kännas skit ibland. som över, tänk på att det är tillfälligt. Du är stark!

2011-02-10 @ 08:19:51
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: jossa

men älskade du<3 allt kommer att lösa sig, du är stark gumman! Ring närsom hellst om det är något! kram

2011-02-10 @ 09:32:49
Postat av: Pappa

Du vet var vi finns ÄLSKLING.

//Pappa

2011-02-10 @ 19:47:39
Postat av: Nikolina

Men hjärtat! :( Kan du inte låna pengar av någon? Det brukar ta en sånn tid innan man får från soc. Vi har sökt bidrag men insett att det tar sånn lång tid innan man får det så vi har struntat i det.

Så tråkigt att vi bor så långt ifrån, skulle vilja hjälpa dig :(

Är det problem med kärleken nu igen??

Massa kramar från oss :( <3

2011-02-10 @ 22:13:00
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Plutten i famnen

Tänk på att det bara är en period, du har trots allt jobb, du har en underbar son och en massa vänner som står bakom dig. Men jag förstår precis vad du menar, känner mig själv deppig från och till men man får fokusera på det positiva i sig själv och sitt liv lite extra då.



Får man förresten skriva in sig på arbetsförmedlingen/ta soc om man är föräldraledig eller är det nate som är föräldraledig nu?



Om du har ork så skulle det vara kul att ses någon dag, men känn ingen press! :) Puss

2011-02-11 @ 13:43:56
URL: http://pluttenifamnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0