livet som mamma

att bli mamma är nog det bästa jag varit med om! det finns inget bättre än att vara mammaledig och vara hemma med sitt barn. träffa sina mammavänner och fika bort dagarna är så sjukt mysigt. det är helt enkelt världens bästa "jobb". men precis som andra jobb så är det inte alltid en dans på rosor. vissa dagar är skit jobbiga rent ut sagt. i början kändes det som att jag var vaken dygnet runt. William skulle ha mat varannan timme, dygnet runt. att få sova tre timmar i sträck var rena drömmen när man kunde få göra det en natt. och när han skrek av magknip och man kan inte göra annat än att försöka trösta är hemskt. det gör ont i hjärtat och själen när de har ont och man inte kan göra så mycket. och alla de gånger han har skrikit och man inte vet vad det är, är också jobbigt. och de dagar när han vägrar sova eller när bara mammas famn duger. man blir så låst. helt plötsligt är man lycklig över en dusch på en kvart utan att bli störd. att få äta i fred är en fröjd. igår var jag barnledig på kvällen då Nathan skulle "träna" på att ha William och jag var över hos grannen och drack lite vin och spela monopol. kvällen rusa förbi och när klockan börjar närma sig elva så kände jag att det var dags att gå och lägga sig, ska ju trots allt upp kl 8 på morgonen. man ska även orka laga mat, städa, tvätta och allt som hör till. samtidigt som man har en liten. man kan känna sig ganska låst. att springa ner till affären finns inte längre. klä på william och gå till affären och sen hem igen och klä av. men trots allt detta som kanske låter skit jobbigt för er utan barn så är livet som mamma helt underbart. det är det som är så fantastiskt. det positiva väger upp allt jobbigt, och när ens unge ler och skrattar mot en så glömmer man helt enkelt bort dom jobbiga stunderna. tiden när jag ammade dygnet runt har jag nästan glömt bort eftersom att han sover så bra nu. att skaffa barn som ung är nog det bästa, eftersom att man orkar mer.

jag älskar William, så mycket att det känns som att hjärtat ska spricka av lycka. jag ångrar inte en sekund av att vara mamma för det här det bästa jag vet. och jag tror även att det är detta som jag är bäst på. jag ser fram emot alla dessa år av mammalivet till världens bästa unge <3


Kommentarer
Postat av: Sarah & Thea

Det var väldigt fint skrivet Ida <3 Underbara Mammaliv!

2011-01-15 @ 13:58:23
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: carrå - 19 år och mamma till Isabella

Jag håller med dig till 120 procent!. Bra skrivet!

2011-01-15 @ 16:03:17
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0