ATT FLYTTA TILL EN NY STAD

Att flytta till Göteborg är något av det bästa jag har gjort i mitt liv, men även det jobbigaste och läskigaste. Jag har haft en otroligt tur sen jag flytta hit, fick både jobb, bostad och en bulle i ungnen. Men det som är jobbigt är att inte ha sin familj och vänner i närheten. Jag har Nathans familj (som har ställt upp något otroligt mycket, TACK!) och hans vänner. Men just det här med att ha sin egna bästa vän som man kan åka till när som helst och sånt, det saknar jag fortfarande. Och det tär på en. Man får hemlängtan och blir sugen på att flytta hem och bara skita i allt. Men jag försöker istället att umgås med Nathans vänner och dom på jobbet, få mig egna vänskapskrets. Och det börjar ta sig, men det tar tid att bli bra vänner. Det tar tid innan man lär känna varandra och öppnar sig. Och det är jobbigt, för helst av allt vill jag ha Nikki och jojjs här NU, men vi får helt enkelt bara hålla kontakten genom telefonen och ses så ofta som möjligt.

Men samtidigt är jag glad över att jag har kommit ifrån Västerås. Jag har alltid velat flytta som många andra vill men så blir man fast ändå. Man får jobb, gifter sig och skaffar barn och då blir det otroligt svårt att flytta till något nytt. Så jag är glad att jag tog risken att bara dra. För hade jag bott i Västerås nu med bebisen i magen och jobb så hade jag nog fastnat där. Men nu är jag i Göteborg, och det kanske blir en flytt tillbaka om ett par år. Men då blir det en flytt till familjen och de "gamla" vännerna. Alltså inget helt nytt. Och det är ju lättare att flytta till det gamla än till det nya.

Hur känner ni, skulle ni kunna flytta ifrån eran hemort?

Nu ska jag duscha, blir krogen Sticky ikväll tydligen.
På tal om att skaffa vänner, ska dit med Sofia från jobbet och hennes vänner.
Allt för att inte förlora min sociala förmåga, haha :D Ska bli roligt att umgås med folk!
KRAM!


ut och dansa med magen ikväll!

Kommentarer
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

Du har ändå kommit till en helt underbar stad, bara det att GBG är så jävla stort. :) kram

2010-02-18 @ 19:55:14
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: ida fasth

tack för svaret :)



lycka till med bebisen!

2010-02-20 @ 18:52:58
URL: http://idaidasophiafasth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0