dags att ta tag i det

Fick en fråga av "Nicke nyfiken", vem nu denna är? om hur det går mellan mig och Nate. skrev ju tidigare att vi skulle separera, vilket vi var påväg att göra. men vi försökte ännu en gång. vilket tyvärr misslyckades på grund av anledningar jag inte vill gå in på. vill iallafall berätta läget då jag vet att många där hemma i vässan undrar. så vi ska alltså separera på riktigt denna gång. 1 mars flyttar vi isär. jag kommer kanske bo kvar i denna lägenhet om jag inte lyckas fixa med diverse grejer och kan hyra en tvåa i andra hand av snälla Elina. hyran är nästan dubbelt så låg så det skulle verkligen vara helt awesome! inte nog med att det är tufft att stå helt på egna ben så är det även tufft att ha barn och flytta isär. man ska hålla sams, vara rättvisa och göra det bästa för William. men jag vet att vi kommer klara det, vi båda är väldigt måna om Williams hälsa och vad han mår bäst av. så William kommer bo hos mig på heltid då han är för liten för att ha två hem. Nate får komma hem till oss och träffa William och vara hos oss när jag ska jobba. Självklart kan han åka iväg med honom under dan och hitta på saker, men han kommer bara att ha ett hem tills han blir lite större.

så ja man kan väl säga att mitt liv är lite upp och ner just nu. vissa dagar känner jag mig som världens starkaste och bara vet att detta kommer jag fixa. medans vissa dagar är helt åt helvete och allt jag tänker på är att flytta hem till mami och babo. bara få luta mig mot deras säkerhet och slippa denna panik och oron över hur allt ska bli. men flyttar jag hem så blir jag utan bostad och blir arbetslös. även om det skulle fixa sig så småningom så känns det för jobbigt att lämna bostad och jobb och alla fina vänner jag har här. är verkligen sjukt glad över alla fina jag faktiskt har här som stöttar mig, det är guld värt ska ni veta. sen vill jag också att William ska kunna träffa sin pappa som han har fått en otroligt fin kontakt med här på slutet.

nästa steg just nu är the big day, monday. då ska jag ringa en massa samtal, främst till att kolla upp om jag kan flytta 1 mars samt att få försörjnings stöd denna månad eftersom att jag får otroligt lite pengar denna månad. skulle gärna vilja bo kvar i denna lägenhet men med tanke på hur jävla dyr den är så är det bäst att hitta ett billigare alternativ. så nu vet ni läget. och jag vet att allt löser sig alltid på något sätt. vill bara att den dagen ska komma, då allt är som vanligt och rullar på i en bra balans. men man måste kämpa och det är väl sånt som gör en till en stark människa! massa pussar och kramar till alla fina vänner och familj!


tack vare dig klarar jag vad som helst.
otroligt hur mycket styrka du ger mig <3

Kommentarer
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥:*¨¨*:

Lycka till gumman, du är stark och kommer klara det. Hoppas det löser sig på bästa sätt :)

2011-02-06 @ 14:44:19
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Nicke nyfiken

Jag som kallade mig "Nicke nyfiken" är en tjej som läst din blogg sedan du var gravid :)



Massa styrkekramar till dig! Hoppas allt går bra och att du snart kommer i balans!

2011-02-06 @ 19:14:48
Postat av: Sarah & Thea

Tänker på dig <3

2011-02-06 @ 21:02:58
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Plutten i famnen

Håller tummarna att det går bra med lägenheten, mindre hyra sitter ju aldrig fel!

2011-02-07 @ 08:15:23
URL: http://pluttenifamnen.blogg.se/
Postat av: Elisa

du är så stark, du kommer fixa det här Ida!

det är jättebra att du kämpar och gör allt för william men glöm inte bort dig själv! de är mycke för dig nu så lova att du tar hand om dig också! tänker på er, de kommer bli bra kram <3

2011-02-07 @ 17:36:07
URL: http://jagheterelisa.blogg.se/
Postat av: nathalie - medinas mamma

DU KOMMER KLARA DET <3

2011-02-08 @ 22:57:18
URL: http://nathsstep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0