weezi smakar zinksalva..

japp nu var det min tur att få känna den där känslan "dålig-mamma-som-inte-har-koll-på-ungen-känslan". William har hittills inte ramlat ut ur sängen som de allra flesta ungar verkar ha gjort men han har idag istället ätit zinksalva. William får krypa rätt fritt här hemma medans jag gör annat då jag (trodde) att jag plockat bort allt farligt, vilket jag tydligen inte gjort. Så i badrummet hittar jag honom helt vit runt munnen och med zinksalvan i ena handen. mammahjärtat flög upp i halsen, tvättade rent och gav honom vatten och slog 112. och det var ingen större fara, han började leka och mådde bra direkt efter och han har inte kräkts. så han verkar inte fått i sig mycket iallafall. puuuh, mammas lilla busfrö! nu måste jag ta och laga lite middag. har ätit rätt kasst på senaste och fick chock när jag såg att vågen visa 48 kilo i förrgår, så nu försöker jag äta som en häst!! :-)


och nej det är inte williams säng, klart jag inte skulle ha rosa täcke till han ;)
han är för cool för det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0