JOBB TIPS

jag har bott i göteborg i snart två månader. och jag har haft chansen på 6 jobb under min tid här. inte illa faktiskt. nu när det är dåliga tider med jobb så måste man faktiskt sätta sig ner och tänka till. hur fan får jag ett jobb? jag är duktig på att skriva CV, tack vare internet. jag har kollat igenom en massa CV mallar och sedan fått ihop mitt egna. när jag bifogar mitt CV och personliga brev till ett jobb så tar jag för givet att dom kommer kolla på det och gilla det. man måste faktiskt ha ett bra självförtroende när man söker jobb.

jag skriver självklara saker som:
"Vi ses snart!"
"Jag är rätt person för företaget."
"Med mig som medarbetare så blir jobbet väl utfört."
"Ser fram emot samtalet."
osvosv.

detta visar att du verkligen är på hugget och vill ha jobbet. och nästan tar för givet att det redan är ditt. och det gör dig till en stark kandidat. när dom sedan ringer för att eventuellt boka in dig på en intervju, låt glad och var trevlig. prata om sånt som gör dig glad. och låt även glad när du berättar om dig själv.

detta är min väg till ett jobb. och jag har fått chansen till 6 olika jobb. jag har ett i dagsläget och eventuellt ett till på G. kom även ihåg att du inte kanske inte kan få drömjobbet nu, så sök allt som du kan tänka dig. skit lite i vad det står i annonsen att du behöver kunna. sök ändå!! vad har du att förlora.

vänd dig även till bemanings tjänster.
sök något jobb varje dag :)
GOOD LUCK <3

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: aa har läst :-) bra tips!

2009-10-25 @ 16:43:11
URL: http://malinwahlbom.blogg.se/
Postat av: Rebecka G

Sv: Bra tips! Men hur söker du till olika? Går du till företagen och lämnar Cv:t där?

2009-10-25 @ 18:20:35
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0