FRÅGOR OCH SVAR

Vad heter ditt barn?
Hans William Wayne Eriksson

När var du beräknad att föda?
16e juli 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej han kom 12e juli istället :-)

Hur stor var barnet vid födseln?
48 cm och 2860 gram

Hur lång tid tog förlossningen?
3 timmar från det att vi kom in på förlossningen

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas och början till ryggbedövning

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sambo och förlovad med min prins

Tog ni reda på könet?
Japp redan i vecka 18

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja, Nathan tatuera till och med in hans namn innan han var född

Hade du en svår graviditet:
nej inte alls!

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja, Nathan vill ha 4 barn.. jag är väl kanske mer inne på 2 stycken, men vem vet hur det blir. Nästa barn får komma om 2-3 år tror jag.

Har du fått några bristningar?
Ja, fick ett par små på tuttarna men dom vart aningen större när mjölken kom och tuttarna vart sjukt stora..

Var du nervös inför förlossningen?
Nej, kände på mig att jag skulle klara av det

Hade du några cravings?
glass :-)

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vart väldigt chockad men glad

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
5 veckor

Hur mycket gick du upp i vikt?
8 kilo

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande..

Vem är barnet mest lik?
Båda, men mest Nathan tror jag

Vad är det bästa med att ha barn?
Oj, det är så underbart hela grejen. Att vara mamma och att få uppleva en sån stark kärlek och en sån otrolig relation till någon. Och att ha en egen familj är så mysigt.

Vad är det sämsta med att ha barn?
Ingenting!

Är ditt barn döpt?
nej, vet inte om vi ska döpa heller..

Hur gammal är barnet nu?
3 veckor :D



Kommentarer
Postat av: Emma, 21 år & Gravid <3

Förstår att du vill flytta NU!

Jag vet hur det känns när man väntar på

att få flytta :)



Ja bebis kommer väl när hon är redo,

om hon nu blir det ;p

jag hoppas inom en snar framtid iaf ;)

Får se vad BM säger imorgon.



Kramar

2010-08-02 @ 20:15:18
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh vilket mysigt kort! :) Nu vill vi träffas snart innan din lilla kille inte är så himla liten längre! Jag och Thea åker till Varberg imorgon, men om vi kunde försöka ses nästa vecka?



KRAM

2010-08-03 @ 09:15:28
URL: http://gravidasarah.blogg.se/
Postat av: Martina

Hittade/hittar mycket skoj där nere i Ullared ju :D Vi ska dit igen första veckan i september jag och Maria ^^

2010-08-03 @ 13:45:17
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore <3

Åh vad söt bild :)

2010-08-03 @ 23:40:15
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0