TRÖTTSAMT

Hur lång tid tar det innan stygnen släpper när man har blivit sydd? Är helt slut i "mufflan" 24/7, blir aldrig bättre. Känns som att det spänner och trycker, svårt att förklara. Kan inte stå eller sitta för länge, måste ta ligg pauser. Vilket kan vara svårt att göra ibland. Nej fy bubblan, tur att mina pojkar skiner upp mina dagar med kärlek och lycka annars hade jag blivit galen!! Dagen har spenderats med Ida och sen hos svärföräldrarna, super mys :-) nu ska vi mysa framför TVn innan sängdags.

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Tror det tog runt 2 veckor innan jag kände att jag va okej där nere. Kanske 3-4 innan jag kände mig "som vanligt".

2010-07-22 @ 21:15:05
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: Martina

För mig tog det 1-2 veckor innan "smärtan" försvann där nere. Jag låg ju visserligen kvar på sjukhuset i en vecka så jag använde ju handduschen flera gånger om dagen så det gjorde väldigt mycket tror jag. Jag vet att hon som jag delade rum med hennes stygn lossnade efter bara 2 dagar men när mina lossnade har jag inte någon aning om.



Tack så jätte mycket :D Ja jag tror att hon är hyfsat nöjd med livet min lilla tjej, hon är glad nästan jämt!

Nu när det är så här varmt har hon väldigt svårt att sova, både på dagarna och på kvällen.



När Novalee var nyfödd var Jonas med henne väldigt mycket men tyvärr inte lika mycket längre (även om han faktiskt tar hand om henne) lite svårt att förklara men jag får typ "trycka" på henne på honom ibland för att han ska ta henne. Rätt tråkigt, men kan bara hoppas att det blir bättre.



För mig vart det väldigt jobbigt den första månaden efter vi kom hem, varken jag eller Novalee kom till ro när hon skulle ammas men sen när ersättningen kom in i bilden blev allt så himla mycket bättre!

Kram

2010-07-22 @ 21:21:55
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja <3

Förstår precis vad du menar. Hade också väldigt ont efteråt. Jobbigt att stå för länge, sitta osv. Men de försvinner :)

2010-07-22 @ 21:25:13
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Jacqueline - Mamma till Carlos Ignacio

Tog ungefär två veckor. Fast jag tog aldrig det lungt i början och då gjorde det riktigt ont och en styng öppnades tom efter att jag sprang efter tunnelbanan (?) haha!

Ta det lungt så går det över!!! :)



Kramar på er hoppas allt är braa

2010-07-23 @ 03:35:02
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Nikolina - stolt mamma till Ellinore :)

Håller med =) Vill inte sova för länge för då vaknar jag och saknar henne, haha :)



Hoppas vi båda blir av med vår smärta snart :/ Men tänk ändå vad som kommit ut där nere också! :) Det är ju något ganska så stort. Men snart går de nog över för oss... hoppas

2010-07-23 @ 06:04:53
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Malin Mamma till Zelina

är också trött på stygnen. de bara kliar och kliar de gör mig galen

2010-07-23 @ 19:28:13
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0