ÄLSKADE LILLA PRINS

Vi använder William som namn på bebisen just nu. Och vill även gärna göra det sen, men det beror på om bebisen passar i det. Kan ju hända att det är en liten .. Håkan? haha. Kan ju faktiskt även hända att det är en tjej?! Även om barnmorskan såg tydligt att det var en pojke så kan det ju hända att det är en tjej med stor klitoris. Vilken chock vi skulle få i sånt fall. Äh, det blir bra hur som helst.

I maj åker jag och Nathan till Stockholm för att hämta alla bebis grejer som vi ska få. Bland annat spjälsäng, hylla, barnvagn, babysitter, bebiskläder, bröstpump och gud vet allt vad det var. Vi måste ju komma igång och fixa babyrummet. Innan jag blir för fet och inte orkar ;D

Pratade även med BM igår om hur länge jag ska jobba. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det, mer än att jag vill jobba så länge som möjligt. Men hon rådde mig till att kolla upp om jag har semesterdagar att ta ut och vara ledig minst 2 veckor innan beräknat datum. Fast helst ville hon att jag skulle vara hemma 4 veckor innan. För att ladda och vila upp kroppen och förebereda mig inför förlossningen. Har liksom inte hunnit tänka så långt än riktigt.. Men ska prata med min chef imorgon. Tänk, då ska jag bara jobba fram till juni typ.. Bara två månader kvar, shit! Tiden går så sjukt snabbt. Sen måste man ju även tänka på att Nathan kommer behöva vara hemma när det börjar närma sig, vore ju jobbigt om det blir dax och så är han på jobbet.. "KNIIIP ALLT VAD DU KAN, JAG ÅKER FRÅN JOBBET SNART, SKA BARA.." haha ;)

Nu ska jag lägga mig framför TVn och känna på Williams små sparkar.
Helt underbart <3


Kommentarer
Postat av: Fride - 19 år & Gravid

William är jättefint. :)

2010-04-01 @ 07:29:09
URL: http://inutimagen.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

fin mage. William är jätte fint namn.Men var försiktigt med bebisnamn inom bloggvärlden. Ha de inom dig istället

2010-04-01 @ 11:36:36
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Pappa Patrick

Nathan böhöver inte vara hemma innan ni får bebisen, för han hinner hem när det är dax jag lovar för han jobbar ju inte i Kiruna direkt eller.

Det är ju faktiskt bara 10 min hemifrån.

Älskar dig & saknar dig jättemycket och hälsa Nathan oxå.

//Pappa

2010-04-01 @ 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0