WHO AM I?

Jag har ju ingen riktig presentation om mig själv, vilket kan vara kul för de som hittar hit nu och inte vet vem jag är. När jag själv läser en blogg så tycker jag att det är kul att kunna läsa om personen. Så varför skulle inte jag ha en presentation? Då kör vi.

Något ni redan borde veta är att jag heter Ida och är född år 90. Jag har hela mitt liv bott i Västerås, men i september 2009 så flyttade jag till Göteborg/Bohus. Anledningen till att jag flyttade var att jag ville satsa fullt ut på min nuvarande sambo Nathan (född 89). Vi bodde tidigare ihop men av olika anledningar så tog det slut innan sommaren 2009. Vi klarade inte av att vara utan varandra och därmed flyttade jag ner till Göteborg, för att satsa på min stora kärlek. Och det har verkligen gått bra sen dess, så bra att jag är livrädd för att turen ska vända snart. För tur har jag haft gånger tusen. Jag flyttade hit utan bostad, ekonomi och jobb. Väldigt dumt gjort av mig tyckte många, i och med att jag hade jobb och bostad hemma i Västerås som jag bara sket i. Och såhär i efterhand så skulle jag inte rekomendera någon att göra samma sak, även om det gick väldigt bra för mig. Jag flyttade in till Nathan och hans föräldrar, super gulligt av dom att låta mig bo där. Och för att göra en lång historia kort så inom 3 månader hade jag och Nathan jobb och bostad. Otroligt häftigt och roligt. Och i samma veva vart jag gravid. Så i dagsläget jobbar vi båda på samma jobb (ICA centrallager Kungälv), bor i en trea på 78:a kvm och väntar vårat första barn. Måste även nämna att det är tack vare min kära far som jag fick jobb på ICA eftersom att han hade kontakterna ;) Och på så sätt fick jag även in Nathan efter att ha jobbat där i en månad. Så tack älskade pappa för att du har så många kontakter runt om i Sverige!

31 december 2009 förlovade vi oss.
I framtiden planerar vi att gifta oss och köpa lägenhet/hus. Men det är något vi får vänta med. För just nu så vet vi inte ens vart vi vill bo. Vi kan inte bestämma oss för om vi vill vara kvar här nere i Göteborg eller om vi vill flytta upp mot Västerås/Stockholm.

På min fritid har jag alltid hållit på med hästar. Men har för tillfället en paus i "hästeriet" och har haft det i över ett år nu.. Tänkt ta tag i ridningen när jag flyttade till Göteborg, men så vart jag gravid och ja ni förstår. Det var helt enkelt ingen idé att börja rida igen. Men i höst hoppas jag på att komma i gång igen. Jag hade ett varmblod i lite över tre år som var min stora kärlek och kommer alltid att vara, Devil. Världens snällaste häst på 182 cm i mankhöjd, lika go och söt som stor. Världens största bebis! Men augusti 2008 tröttnade jag på att ha häst. Jag jobbade hela den sommaren med hästar och det fick mig att vilja spy på de underbara djuren. Så han vart såld och befinner sig nu i Berlin, Tyskland. Har kontakt med nya ägaren och han verkar ha det bra. :)

Bjuder på lite gamla bilder.

jag och en gammal sköthäst, Black Fighter (Blacky).



jag och min förra häst Långmyra Devil <3



jag och jojjs, old pics.


jag och nikki och ett projektarbete i tvåan..



jag har varit blond en period och även rödhårig


sjuka tider!

Det var det!

Kommentarer
Postat av: Patrick Gustafsson

Jättemysig presentation men det stod inget om Mia och pappsen och om att han minsann fixade jobb kontakter åt dig där nere :(.

Älskar dig och saknar dig jättemycket.!!!!

2010-03-18 @ 21:52:14
Postat av: ida

Kära pappa, nu skrev jag med ett tack till dig. Och du vet att jag verkligen uppskattar att du hjälpte mig med jobb.

Älskar och saknar dig <3

2010-03-18 @ 22:06:43
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Jasmin

Va fin presentation Ida. nu vet jag allt vem du är ^^. Han kommer på Onsdag tror jag allt de var :)

2010-03-18 @ 22:33:21
URL: http://jasmiinii.blogg.se/
Postat av: Fride

Känns som att det blir en pojke, får se helt enkelt. :)



Du ser ut att passa bra i rött!

2010-03-19 @ 00:50:58
URL: http://inutimagen.blogg.se/
Postat av: anouk - Gravid

Oh du passade som blond:)



Haha jo fast denna film var såå hemsk. Alla gråter tydligen. :P

2010-03-19 @ 07:28:55
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Mamma Wendela

Tack!



Jo det är helt underbart att vara mamma. Emilia Michelle är en dröm bebis:D

2010-03-19 @ 11:56:38
URL: http://mammawendela.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att få veta lite mer om dig =)



Ja megamys att äntligen känna nått därinnefrån <3



Hehe ja så blev min karl efter ultraljudet, han har sagt flera ggr att han tycker att Pyret kan komma ut nu på en gång! Så sött när man märker att dom längtar lika mycket =)



Häftigt! Trodde inte det fanns nå svenskar som ens visste om det namnet.. Eller altså en äldre generation menar jag :P

Jag blev kär i det direkt när jag började kolla på One Tree Hill, men att ens föreslå det till M är att ödsla tid hehe.



Haha va roligt att ni redan hade sett den. Synd att ni inte flyttar tillbaka snart då..



Vi ska flytta ut till Hökåsen till en bostadsrätt i markplan med altan o sådär. Gamla Mimer på Vintervägen?

Många anledningar egentligen. Dels vill vi bo nära släkten o vännerna där o dels komma ner på markplan o dels närmare till naturen för hunden och kommande bebisen. =)

2010-03-19 @ 13:02:16
URL: http://livetmedpyret.blogg.se/
Postat av: moa

Åh vad roligt med någon i samma ålder som är gravid och bor i närheten! Jag bor i nol om du vet vart det ligger? Typ 10min från bohus. Trivs du bra här i "göteborg" (blir ju nästan det). Jag är gravid i 5e veckan så det är fortfarande hemligt för nästan alla. Hur reagerade din familj och vänner när de fick reda på att ni väntade en liten sötnos? :)

2010-03-19 @ 20:34:46
Postat av: Jacqueline - 17 and pregnant

Vad kul att läsa om dig! Vilken tur att det gick så bra att flytta i den situtationen! Kul att man satsar på något och så funkar det galant, många är ju rädda för att inte ta stegen och det är lite värre. Menar man lever bara en gång, och av någon anledning så händer sakerna. Grattis till graviditeten och jag kommer försätta följa din graviditet, hoppas du gör detsamma! Kramar!

2010-03-20 @ 00:44:26
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Sosso

grattis till förlovningen och ett stort grattis till lillan/lillen i magen...



vad händer idag då?

2010-03-25 @ 14:31:07
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: Amanda å Blacky

Hej Ida! Vilken fin sida du har =). Jag sitter hemma o har det trist, o googlade lite på lilla pållen, o då kom du o Blacky upp =) Var bara tvungen o säga hej hej till dej! Kramar från Småland.

2011-05-20 @ 13:06:51
Postat av: Amanda å Blacky

Hej Ida! Vilken fin sida du har =). Jag sitter hemma o har det trist, o googlade lite på lilla pållen, o då kom du o Blacky upp =) Var bara tvungen o säga hej hej till dej! Kramar från Småland.

2011-05-20 @ 13:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0