BREAK UP

den där 30 dagars grejen var ju bara skit. vilka tråkiga grejer att skriva om och verkligen tråkiga att läsa om.. så lets face reality. jag och Nathan har gjort slut. tänker inte riktigt gå in på varför men kan väl säga att det beror lite på att vi vill leva så olika liv. och då funkar det verkligen inte. självklart var inte det här något som bara hände hux flux utan vi har kämpat så länge, gått på familjerådgivning och så vidare men nu ger vi upp. man kan faktiskt inte kämpa hur länge som helst. så livet känns sådär just nu faktiskt. vi bor ihop fortfarande, jag vill bo kvar här och ska försöka ta över vårat kontrakt så att jag kan bo kvar för att sedan försöka byta till en 2a, denna lägenheten kostar skjortan så jag ska söka bostadsbidrag och bli beviljad det innan vi kan flytta isär. det går sådär att bo ihop, vissa dagar är det inga problem och andra dagar bråkar vi och allt skiter sig. men vi försöker, vi båda vill bara Williams bästa! jag känner mig som en värdelös mamma, som inte kan ge William en hel och lycklig familj.. det är svårt att förklara för samtidigt känner jag att jag gör det enda rätta som lämnar nathan, för William behöver en lycklig mamma.

så alltså ska jag bo kvar, jag kommer inte flytta upp till Västerås. men jag kan alltid flytta dit om det verkligen inte skulle gå att bo kvar. men jag vill inte lämna mitt jobb och mina vänner som jag har här nu. det skulle liksom bli som när jag flyttat hit och lämnade vänner och jobb. så därför vill jag inte flytta hem, jag trivs här och hoppas verkligen att jag ska klara av att bo här själv med William.

något som också känns tungt är att om nathan ska vara pappaledig så kommer jag bara träffa William på helger, och det gör så ont i hjärtat att tänka på det. jag vill ju ha min son hos mig jämt jämt jämt. komma hem till en helt tom lägenhet är sjukt skrämmande. men vet ni vad, jag kommer klara det. allt löser sig, det gör det alltid. tack snälla bästa vän som har varit här i helgen och tagit hand om mig och hjälpt mig! detta inlägg känns egentligen väldigt personligt, kanske inget man borde skriva om?! men jag skiter i det, såhär är det och varför ska jag försöka gömma det? bättre att få skriva av sig, då mår man lite bättre ett litet tag. så nu kör vi, en tung och jobbig period framför oss men vi klarar det.


</3

Kommentarer
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥:*¨¨*:

Men gumman usch vad tråkigt för er, synd jag inte bodde i närheten så jag kunde vara där för dig och stötta dig. Men finns här om du behöver mig, över internet <3 du kommer klara det, du är stark. och jag hoppas ni kan förbli vänner sedan. <3

2010-11-14 @ 19:12:59
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Tjugo och gravid

Tycker inte att du ska tänka att du är en dålig mamma, om ni till och med har gått i familjerådgivning för att försöka lösa det så har ni gjort det mesta i eran väg och nog mår william bättre av två glada föräldrar än två ledsna oavsett om de är tillsammans eller inte? Jag hoppas du vet att du har massor av folk bakom dig om du behöver någon att stötta dig mot, är glad att du bor kvar måste jag påpeka. :D Stora kramar till dig, det kommer lösa sig på ett eller annat sätt!

2010-11-14 @ 19:17:23
URL: http://pluttenimagen.blogg.se/
Postat av: Nikolina - mamma till Ellinore!

Åh tjejen, vad tråkigt o höra! Men jag förstår dig verkligen. Det är mycket tjaffs här hemma också.. vet inte vart det kommer leda men det är så jobbigt för man tänker ju så mycket på lillan. Man vill ju vara en bra mamma och samtidigt vara lycklig osvosv.. det är inte lätt!

Men allt kommer lösa sig, det kommer bli bra! Synd att vi inte bor närmre, då skulle vi kunna setts o pratat. Men jag tycker du är stark som gör det rätta. Det kommer bli bra <3

2010-11-14 @ 19:44:10
URL: http://moringa.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Netlié ♥

usch de låter inte kul alls :( tycker inte att du ska tänka att du är en dålig mamma, för de är du verkligen inte.. Du gör allt du kan för William

förstår dig verkligen, de har varit tjaffs och så här hemma oxå, men man vill juh att allt ska funka som vanligt och man vill verkligen vara en pigg och glad mamma för sitt barn, men de är inte alltid lätt alla gånger..

De kommer bli jätte bra ska du se !

finns bara några mil bort ifall du vill träffas och ta en fika och prata eller så <3

2010-11-14 @ 21:05:11
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Sarah & Thea

Du kommer klara detta! KRAMAR!

2010-11-14 @ 21:10:14
URL: http://sarahkathrine.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Netlié ♥

usch de låter inte kul alls :( tycker inte att du ska tänka att du är en dålig mamma, för de är du verkligen inte.. Du gör allt du kan för William

förstår dig verkligen, de har varit tjaffs och så här hemma oxå, men man vill juh att allt ska funka som vanligt och man vill verkligen vara en pigg och glad mamma för sitt barn, men de är inte alltid lätt alla gånger..

De kommer bli jätte bra ska du se !

finns bara några mil bort ifall du vill träffas och ta en fika och prata eller så <3

2010-11-14 @ 21:12:17
URL: http://alltidgela.blogg.se/
Postat av: Ida och William

tänk vad mycket bättre man kan må av att folk skriver såna söta saker. uppskattar det till tusen! <3

2010-11-14 @ 21:24:14
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Absolut inte en dålig mamma utan som sagt en mycket bra mamma som ser till Williams bästa. Två glada föräldrar som orkar ta hand om honom.

Hoppas det ordnar sig så att ni kan stanna här nere, håller öron och ögon öppna efter någon bra lägenhet, tyvärr har vi inga lediga på g.

Hör av dig när du orkar med en fika.

Kram

2010-11-14 @ 21:38:59
URL: http://miniwe.webblogg.se/
Postat av: Irene

Är man olika så fungerar man inte tillsammans, det gör inte dig till en dålig mamma eller människa jag vet hur det är när man prioriterar olika saker och tänker olika det funkar inte längden. Det är starkt av dig!



Jag håller min tumme här borta på att allting ordnar sig för dig, jag märker hur du kämpat dig till det du har nu och det är underbart & se att min gamla tonårs-kamrat har kommit så långt!

2010-11-14 @ 22:59:50
Postat av: Veronica, Mamma till Leo ♥

Kramar till dig vännen

2010-11-14 @ 23:45:53
URL: http://veronicaodquist.webblogg.se/
Postat av: jossa

älskade vän, du är en av dom starkaste människorna jag vet här på jorden. Du är världens bästa mamma och det vet du med! '

Jag finns alltid för dig, gumman! för dig och William!



<3

2010-11-15 @ 02:15:23
Postat av: Ida

Som "gammal" i gamet så kan jag lova dig att man klarar precis vad man vill bara man ger sig fan på det.

Visst kommer det vara tomt och jobbigt de dagar som sonen är hos son pappa. Men den tiden får du ta igen när han är hos dig. Och det tunga med att vara ifrån sonen kommer bli lättare och du kommer lära dig ta vara på din egen tid så du får mer energi till sonen när han är hos dig.



Jag lämnade mina tjejers pappa när dom var 1 och 2.. Sen levde jag praktiskt taget ensam till förra sommaren när dom var 6 och 7. Och fixade jag att ta hand om två tjejer ensam i så många år en bit ifrån alla släkt och de flesta vänner så kommer du fixa det här också.



Saker kommer klarna och lägga sig till rätta när ni väl flyttat isär och du får din egen yta där du kan vara för dig själv. Så kämpa på och bit ihop så länge ni bor ihop, det är den tuffa biten..



<3

2010-11-15 @ 09:15:03
URL: http://forvirradbabylycka.blogg.se/
Postat av: jojjs

du kommer alltid ha mig.

jag hoppas vi ses jättesnart igen.>

för du är min bästa vän

2010-11-15 @ 10:53:26
URL: http://jojjjs.blogg.se/
Postat av: nathalie - mamma till Medina

Vad tråkigt gumman :(

men allting löser sig tillslut och du kommer klara dig!

kram<3<3

2010-11-15 @ 14:08:56
URL: http://nathsstep.blogg.se/
Postat av: Jacqueline

Vad tråkigt. Jag vill bara säga att det William behöver är en trygg miljö. Ni gjorde det bästa för William, för han behöver inte er tillsammans utan han behöver er lyckliga och som sagt i en trygg miljö utan bråk. Så det kommer gå jättebra för William och ni har gjort så gott ni kan för er förhållande, saker och ting händer av någon anledning.

Kram på dig gumman!

2010-11-15 @ 18:10:55
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack för ditt inlägg som du skrev på min blogg.

Jag håller med alla andra att du kommer klara detta ;).

Allt för William :).

2010-11-15 @ 21:56:26
URL: http://louiiiise.webblogg.se/
Postat av: 19 år och mamma till William

Ånej vad tråkigt :( Beklagar verkligen över situationen, fan vad jobbigt! Dock gör ni som alla säger ovan det bästa för William!



Du sa att ni hade kämpat länge med detta, trodde ni att ett barn skulle göra så ni växte mer åt samma håll? det kan ju vara så ibland :)



Massor utav kramar, tänker på dig!

2010-11-16 @ 18:19:18
URL: http://mittlivv.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

De här har jag helt missat. Så tråkigt att de inte funkar. Men vet du, de kommer att bli så bra iaf. Vad bra att ni har försökt, men funkar de inte funkar de inte. Ni måste få må bra. Kram till er!

2010-11-18 @ 20:17:07
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee ♥

De här har jag helt missat. Så tråkigt att de inte funkar. Men vet du, de kommer att bli så bra iaf. Vad bra att ni har försökt, men funkar de inte funkar de inte. Ni måste få må bra. Kram till er!

2010-11-18 @ 20:18:06
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Alicia ♥

Hade helt missat detta då bloggen int längre kommeri första hand, men jag kände att jag ville kommentera detta... Du/ni kommer klara det här galant,man är tarkare än vad man tror,tro mig ;) kämpa på ida..

kramar

2010-11-19 @ 11:15:12
URL: http://emmaochmatte.blogg.se/
Postat av: sophie

Ni kommer klara det här jätte bra alla tre.

:)

Lycka till med allt nu :)

kram

2010-11-20 @ 22:47:08
URL: http://sophan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0